...step by step I walk on my self...
...I have a wonderful journey and at the sometime it is became hardest...

like

Wednesday, October 10, 2012

...fobia...

 
 
entah kenapa masih ada lagi ketakutan di hati melihatnya...
masih lagi terbayang-bayang peristiwa semalam...
masih teringat lagi suara merdunya...
masih dalam keadaan terkejut...
 
peristiwa itu berlaku minggu lepas...dimana waktu itu, aku baru pulang dari tempat praktikal bersama seorang temanku tetapi menaiki kenderaan berbeza...aku di depan manakala dia di belakang...dari jauh, nampak lampu masih lagi merah...bila sudah hampir, lampu bertukar hijau...dan sewaktu itu adalah seorang hamba allah tu melintas...(selepas itu bukan sorang jew...tapi dua tiga orang...datang daripada pelbagai arah..)dan aku yang terkejut nie, terus brek secara emergency..berdecit bunyi tayar...dan tiba-tiba rasa semacam motor yang aku naiki terdorong ke depan...dengan terkial-kial aku cuba bertongkat, berpaling ke belakang...hah...???alangkah terkejutnya, aku dilanggar dari belakang...demi menggelakkan daripada dilanggar maka aku pula yang dilanggar...ermm...rupanya aku dilanggar oleh temanku sendiri dan dia sendiri terdorong ke depan sampai memasukki petak kuning untuk mengelak selepas melanggar aku dari belakang...seketika kemudian baru lah lampu dari arah aku kuning dan merah...orang ramai yang berada di tempat kejadian terkejut melihat kemalangan yang aku kira agak kecil itu...selepas itu, temanku itu berundur setapak ke belakang dan seterusnya ke simpang kiri...tiada jalan lurus...dan berhenti dibahu jalan...gear motornya rosak...dan waktu itu, aku merasa lain macam jew bunyi ekzos motor aku tu...aku turun dan ke belakang...hah!!! ekzos motor pecah...patut lah bunyi semacam...seterusnya kita orang menyusuri jalan mencari kedai baiki motor untuk membaiki gear motor kawan aku tu...dengan perasaan masih lagi terkejut...kita orang agak kelam kabut lah ckit...sampai di satu kedai baiki motor tu, dia cakap dia tak boleh nak baiki...nasib baik kedai satu lagi yang kita orang pergi tu boleh baiki kerosakan tu...akhirnya kita orang balik juga...lewat petang...

* dan sampai sekarang masih terasa takut bila tengok lampu daa hijau...fobia dengan lampu hijau...pelikkan...?

No comments:

.♥. L0ve ReferRer .♥.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...